onsdag 3. februar 2010

Vinterarbeid

Sigridstova er satt på vent p.g.a. kulde og frosne vannrør. Men, noe skal en jo gjøre på når lydboken surrer og går.

Jeg liker godt å sy og det blir ofte noe til meg selv. Små vesker har jeg sydd i mange år og solgt på messer og i Sigridstova. De skal jeg vise bilder av i et annet innlegg, nå vil jeg vise litt av det jeg har sydd etter jul.

Jeg hadde lyst å sy andre ting enn vesker og voksenklær, så jeg kjøpte et Burda-mønster til barn og noen meter stoff.

Her er resultatet, alt er sydd i str. 98 og er til salgs. Alle bildene er tatt inne etter det ble mørkt, så kvaliteten er ikke akkurat optimal, men forhåpentligvis gir de et inntrykk.

Tunika med bukse til i velour
Det er to sett, med motsatte farger/mønster. Denne første har knappestolpe, mens den under har glidelåsåpning i halsen og hette.


Bare tunikaen


Hele settet

Og sett nummer to:





Begge settene er til salgs. 350,- for tunika og 150,- for bukse, altså 500 kroner per sett. Porto kommer i tillegg.


Videre har jeg sydd to kåper i str. 98 etter mønster fra Ottobre. Begge er sydd i babyfløyel og er helforet.


En liten veske hører også med. Den er er også sydd i babyfløyel, den samme fargen som er bakpå kragen.


Her er en til kåpe etter samme mønster. Her er utsiden ensfarget mens innsiden er sydd av et blomstret, frisk stoff.


Kåpen er sydd i turkis/petrolfarget babyfløyel (en mellomting av hva bildene viser) og er foret med et småmønstret blått stoff.


Det er to falder foran og to bak. Baksiden av kragen er i samme stoff som foret.


En veske skal også høre med, den er nesten ferdig!
Kåpene er til salgs for 600 kroner stykket, og da følger veskene med. Porto kommer i tillegg.
Vil du kjøpe noen av klærne, send meg en e-post på sigridstova at gmail dot com

4 kommentarer:

Bjørg sa...

Så nydelige kåper! Blir spenndende å se bloggen din skride frem, så jeg har lagt meg inn som følger. Kommer definitivt til å kikke inn her en gang i mellom.

mvh Bjørg

Ruth sa...

Nå har jeg lagt meg til som følger. Jeg har jo sett noe av keramikken din inne hos Lise før og nå kan jeg følge med direkte.

Du skaper virkelig mange vakre ting som er en nytelse å se på. Jeg er sikker på de er like herlige å TA på, men nå kan jeg i hvertfall nyte synet.

Ha en fin uke.

Siddis back home sa...

Så nydelige ting du syr! Får følge med her når prinsessa mi vokser til! Ha en fin søndag!

Minimenina sa...

Hei Gunvor!

Så kjekt at du har en blogg jeg kan følge med på :)Den turkise kåpen er bare helt nydelig, så vi får satse på at det kommer en jente her en gang... Håper det gikk bra for deg på markedet i dag. Nå skal jeg kose meg med en kopp te i en av de nye koppene mine!

Hilsen Kristin